Zmiany w ewidencji odpadów

Zmiany w ewidencji odpadów

05.11.2019

Szanowni Klienci,

Uprzejmie informujemy, że od 1 stycznia 2020 roku wchodzą w życie nowe regulacje ustawy o odpadach, w zakresie ewidencji odpadów. Zmiany dotyczą zwłaszcza sposobu wystawiania oraz obrotu KPO jak również, na ich podstawie prowadzonej ewidencji odpadów. Od nowego roku, wszelkie czynności w zakresie KPO (Kart Przekazania Odpadów), będą możliwe do przeprowadzenia tylko i wyłącznie w formie elektronicznej – za pośrednictwem specjalnej platformy BDO. Oznacza to, że każdy odbiór odpadów musi zostać poprzedzony wystawieniem KPO przy pomocy indywidualnego konta przedsiębiorcy.

Przypominamy, że każdy wytwórca odpadów, który musi prowadzić ewidencję odpadów, zobligowany jest do rejestracji oraz posiadania stosownego numeru rejestrowego w systemie BDO.

Po 1 stycznia 2020 roku podmioty nieposiadające takiego numeru, formalnie nie będą mogły przekazać do zagospodarowania żadnego z wytworzonych przez siebie odpadów.

Jeżeli jeszcze nie dokonali Państwo rejestracji w systemie BDO, należy sprawdzić czy jest taki obowiązek. Proszę wziąć pod uwagę, że czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku w urzędzie marszałkowskim może trwać do 30 dni!

W razie pytań w sprawie systemu BDO nasi pracownicy chętnie udzielą odpowiedzi oraz wsparcia.

 

Poniżej znajdą Państwo linki do kluczowych informacji:

Film szkoleniowy z modułu ewidencji odpadów

Zasady rejestracji w BDO

Kody źródłowe API do zintegrowania z programem magazynowo-księgowym

Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 marca 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o odpadach

 
X

Cenimy Twoją prywatność

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies i podobne technologie, które mogą służyć do personalizacji reklam. Szczegóły w naszej polityce prywatności. Dodatkowe informacje tutaj

Pliki cookies wykorzystywane do zapewnienia podstawowych funkcjonalności strony

Pliki cookie używane do monitorowania korzystania z naszej strony i personalizacji reklam

X

Szanowni Klienci

Od 25 maja 2018 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwane dalej RODO.

W związku z tym chcieliśmy poinformować Państwa o przetwarzaniu danych osobowych oraz na jakich zasadach odbywa się po 25 maja 2018 r. Poniżej znajdziecie Państwo podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług. Przetwarzamy imiona, nazwiska klientów, PESEL, numer dowodu osobistego, dane adresowe, kontaktowe (telefon i mail).

Kto będzie administratorem Państwa danych?

Administratorami będziemy my – Ran-Dickmar Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnobrzegu, ul. H. Sienkiewicza 145, tel.: 15 823 78 36, email: tarnobrzeg@ran-dickmar.com.pl

Jaka jest podstawa prawna przetwarzania Państwa danych osobowych?

W zakresie danych osobowych klientów podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 RODO, zgodnie z którym dane osobowe są przetwarzane, aby zawierać i realizować umowy, księgować transakcje
i wystawiać faktury.

Dlaczego przetwarzamy Państwa dane osobowe?

Przetwarzamy dane osobowe dla celów szczegółowo opisanych w naszej Polityce Ochrony Danych Osobowych. W szczególności przetwarzane przez nas dane osobowe służą ulepszaniu standardu obsługi, doskonaleniu oferty dla Klientów, przekazywaniu i kierowaniu informacji marketingowych, utrzymaniu bezpieczeństwa w pomieszczeniach przedsiębiorstwa.

Skąd pochodzą Państwa dane, które przetwarzamy?

Dane osobowe, które przetwarzamy przekazywane są w związku z zawarciem umowy oraz jej podpisaniem. Wykorzystywane są również do wszelkich czynności w kontaktach z Klientami.

Komu przekazujemy zgromadzone dane?

Przetwarzane przez nas dane są przekazywane organom państwowym zgodnie z przepisami prawa oraz celu zadbania o prawnie uzasadnione interesy. Zgromadzone dane osobowe mogą również być przekazane dostawcom i partnerom biznesowym .

Jak długo przechowujemy dane osobowe ?

Zgodnie z Polityką Ochrony Danych przechowujemy dane tak długo, aby to było zbieżne z celem przetwarzania oraz prawnie uzasadnionym interesem przedsiębiorstwa.

Jakie Państwo macie prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych?

1) jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, to ma Pani/Pan prawo do wycofania swojej zgody w każdym czasie, bez wpływu na przetwarzania dokonane przed wycofaniem zgody,

2) prawo żądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych,

3) prawo żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych,

4) prawo żądania od Administratora usunięcia niektórych Pani/Pana danych osobowych,

5) prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,

6) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,

7) przenoszenia Pani/Pana danych osobowych,

8) wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Więcej na temat praw przysługujących Pani/Panu w związku z przetwarzaniem przez Ran-Dickmar Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnobrzegu Pani/Pana danych osobowych, jak również ewentualnych innych administracyjnych lub cywilnych środków ochrony prawnej, można przeczytać na stronie internetowej pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/132/224

Z praw wskazanych powyżej można skorzystać poprzez kontakt pisemny, za pomocą poczty tradycyjnej  na adres: ul. H. Sienkiewicza 145, 39-400 Tarnobrzeg

 

Prezes Zarządu